افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری منظقه 20/ استقلال سیاسی ری، راه برون رفت از معضلات شهرستان نیست

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه استقلال سیاسی ری، راه برون رفت از معضلات شهرستان نیست، گفت: با استفاده از ظرفیت شهرداری تهران، باید معضلات شهرری را رفع کنیم و در این راستا بودجه شهرداری منطقه ۲۰ با افزایش ۱۰۰ درصدی، در سال 1402، یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری منظقه 20/ استقلال سیاسی ری، راه برون رفت از معضلات شهرستان نیست

به گزارش همایش آموزش فناوری نانو از ری، نشست هم اندیشی مسؤولان ارشد شهرستان ری عصر امروز به میزبانی شورای اسلامی شهرستان ری برگزار شد و هر کدام از مسؤولان در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود درخصوص رفع مشکلات و توسعه شهرستان پرداختند. حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری، حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری، جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، سرهنگ قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) ری، حسن حیدری جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره)، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه20، ائمه جمعه بخش‌های شهرستان ری و جمعی دیگر از مسؤولان در این جلسه حضور داشتند.

  حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این نشست اظهار کرد: همراهی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن فرصت خوبی برای نظام جمهوری اسلامی بود که باید قدر آن را دانست برهمین اساس نیروهای انقلابی باید منسجم و عقلانی تر عمل کنند. وی گفت: دشمن هنوز نسل جوان ما را رها نکرده و به دنبال دلسرد کردن فرزندان ما از انقلاب اسلامی است لذا باید با روش های سنجیده به دنبال مقابله با نقشه های دشمن باشیم. تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: در راستای جهاد تبیین، باید اقدامات جدی انجام بگیرد و یک کارگروه در شهرستان ری برای این مهم تشکیل شود. قاضی عسکر اظهار داشت: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید جدی تر وارد شویم. همیشه باید قبل از وقوع خطر پیش بینی های لازم را داشته باشیم زیرا اگر انفعالی عمل کنیم آسیب می بینیم.

  حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سایه وحدت و همدلی، موفقیت حاصل می شود، اظهار کرد: همدلی مسؤولان باید موجب پیشرفت شهرستان و امیدآفرینی در بین مردم شود چنانکه در مدت اخیر نیز بهترین اتفاقات در شهرستان رقم خورد که در سایه هم‌افزایی و مشارکت همه جانبه مسؤولان بوده است. وی گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری به شهرستان ری که با استقبال خوبی برگزار شد، مصوبات خوبی دارد که باعث خیر و برکت برای شهرستان است همچنین در مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن نیز با حضور گسترده مردم زیباترین صحنه ها را شاهد بودیم. معاون استاندار تهران ادامه داد: طبیعتا مشکلاتی وجود دارد اما فقط بیان مشکلات کافی نیست بلکه باید برای رفع مشکلات تلاش شود و با حرکت در مسیر رفع مشکلات، در جامعه امیدآفرینی کنیم. زمانی در ادامه با اشاره به نقش شوراها در پیشرفت شهرستان تصریح کرد: طبق ارزیابی کارشناسان در مناطق بدون شورا و دارای شورا، به این نتیجه می‌رسیم که در مناطقی که دارای شورا هستند، همه امور پیشرفت بهتری دارد. وی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی تصریح کرد: پروژه آبرسانی از رینگ قمر بنی هاشم به فشافویه به منظور انتقال آب شرب باکیفیت به جنوب شهرستان ری انجام خواهد شد اما این پروژه بزرگ است و کاری نیست که در مدت کوتاه انجام شود. فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به پروژه کمربندی ری-ورامین بیان کرد: برای احداث کنارگذر محور ری-ورامین در محدوده بخش قلعه نو، 30 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که دیوان محاسبات و بازرسی کل و سایر مجموعه های مرتبط پای کار هستند و با پیگیری های انجام گرفته این بودجه به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و دهم اسفند ماه مناقصه اجرای پروژه انجام خواهد شد.

  حجت الاسلام سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری نیز در این نشست با اشاره به پیشرفت ها و کمبودهایی که همیشه وجود دارد، اظهار کرد: در کنار گزارشاتی که مسؤولان ارائه می دهند، باید گزارش تلاش‌ها و اقدامات انجام شده مسؤولان و خدمتگزاران به اطلاع مردم نیز رسانده شود. وی با تاکید بر اینکه همواره باید خود را در محضر خدا ببینیم، گفت: انسان دائما در معرض خطر غفلت است و مسؤولان باید بیشتر مراقب باشند و هیچ چیزی برای انسان بالاتر از خدمت به مردم نیست. امام جمعه شهرری با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمودند؛ برترین مردم کسی است که نفع بیشتری برای مردم داشته باشد، افزود: از خداوند بخواهیم در این مدت توفیق خدمت، برای خدا کار کنیم و نیت هایمان خالص شود.

  جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری نیز در این نشست اظهار کرد: نزدیک به 5 دهه است که تهران به واسطه گسترش و توسعه شهرنشینی بخش زیادی از مشکلات و معضلات را به ری سرازیر و نسبت نامتوازنی را ایجاد کرده است که در راستای کاهش مشکلات ناشی از همجواری تهران و ری راهکارهای مختلفی در دوره های مختلف پیشنهاد شده است. وی گفت: برخی راه برون رفت از این معضلات را استقلال سیاسی ری یا کلانشهر دانستن این شهرستان عنوان می کنند اما با توجه به کمبود منابع موجود در کشور و مشکلات دستگاه های اجرایی به نظر می رسد که استفاده از منابع مدیریت شهری تهران راهگشا و در دسترس خواهد بود و به کاهش برخی مشکلات و معضلات کمک شایان توجهی خواهد کرد. رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت شهرداری تهران افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در حل مشکلات، چالش ها و معضلات بن بستی نداریم و در تمامی کمبودها همواره راه حلی وجود دارد که نیازمند همدلی، انسجام، وحدت و هماهنگی مولفه هایی است که در شهرستان ری در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی سایر جریانات امکان اجرای اقدامات وجود دارد. شربیانی با اشاره به معضلات ترافیکی شهرستان ری تصریح کرد: محور ری – ورامین دارای دو گره ترافیکی بزرگ بود که اولین پروژه توسط شهرداری تهران با راه اندازی پل سه راه تقی آباد اجرایی و همچنین ترافیک جاده ری به ورامین در محدوده قلعه نو که جزو مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز بود با تصمیم گیری و پیگیری فرماندار در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد: در زمینه رفع مشکل ترافیکی بخش قلعه نو از فرماندار درخواست داریم که پروژه کمربندی به صورت کامل اجرایی شود و در محدوده جغرافیایی پیش از قلعه نو آغاز و تا پس از این بخش کشیده شود تا مشکل ترفیک جاده های عبوری ورامین کاسته شود.

  عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تامین آب در تمامی نقاط شهرستان ریبیان کرد: آبرسانی به روستاهای شهرستان در حال حاضر به تبع شهرتهران و سایر شهرستان ها با مشکلاتی مواجه است و مردم از افت فشار و کیفیت نامطلوب آب گلایه دارند لذا می بایست با توجه ویژه به بازچرخانی و تصفیه آب مصرف آب  مدیریت و از مشکلات کاسته شود. شربیانی عنوان کرد: تعریض محور اصلی در حوالی مترو شهر کهریزک و همچنین بازگشایی دسترسی مردم کهریزک به آزادراه تهران-قم که به بهانه نمایشگاه آفتاب مسدود بود، از جمله اقداماتی است که در بازدیدهای میدانی احصاء و در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران برای رفع آنها تدابیری اتخاذ شد و از ظرفیت شهرداری تهران برای حل این مشکلات استفاده می کنیم. وی گفت: بازآفرینی میدان شهرری، پیاده راه مدرس، پل غیرهمسطح در بزرگراه شهید آوینی، احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی حرم و همچنین طرح پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از پروژه های مهم منطقه 20 است. رئیس شورای اسلامی شهرستان ری افزود: ایوان ری در جنب برج طغرل یک ظرفیت استثنایی در شهرری و البته سومین سالن همایش های بزرگ در شهر تهران است و این مجموعه فاخر در حال تعیین تکلیف شدن است که باید با یک هیات امنای حقیقی و حقوقی از مسؤولان و مردم ری مدیریت شود.  شربیانی تاکید کرد: بودجه شهرداری منطقه ۲۰ را در سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش دادیم و برای سال ۱۴۰۲ نیز همین افزایش را داریم و بودجه شهرداری منطقه ۲۰ برای سال 1402، یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

  پایان پیام/۶۷۰۶۲