تظاهرات هزاران نفری در آتن بعد از فاجعه ریلی اخیر+عکس و فیلم

هزاران دانشجو و کارگر راه‌آهن در اعتراض به برخورد مرگبار اخیر دو قطار در یونان به تظاهرات در مرکز آتن پرداختند و پلیس از گاز اشک‌آور و نارنجک صوتی برای متفرق کردن آن‌ها استفاده کرد.

تظاهرات هزاران نفری در آتن بعد از فاجعه ریلی اخیر+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل همایش آموزش فناوری نانو، در پی مرگبارترین سانحه ریلی یونان در تاریخ معاصر، یکشنبه هزاران دانشجو و کارگران راه‌آهن در مرکز آتن به تظاهرات پرداختند که درگیری‌هایی بین پلیس و گروهی از معترضان رخ داد. 

به نوشته رویترز، گروه کوچکی از معترضان بمب‌های بنزینی به طرف پلیس پرتاب کردند که آن‌ها هم با گاز اشک‌آور و نارنجک صوتی پاسخ دادند. 

سه‌شنبه (نهم اسفند) در پی برخورد یک قطار مسافربری با بیش از ۳۵۰ سرنشین با یک قطار باری در همان مسیر در مرکز یونان، دستکم ۵۷ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. 

بعد از اعتراضات سه روز گذشته در سراسر یونان، امروز یکشنبه (۱۴ اسفند) حدود ۱۰ هزار دانشجو، کارگر راه‌آهن و گروه‌های وابسته به احزاب چپ در یکی از میدان‌های آتن برای ابراز همدردی و درخواست برای استانداردهای ایمنی بهتر در شبکه ریلی تجمع کردند. 

معترضان در حالی که بادکنک‌های سیاه را به آسمان می‌فرستادند، شعار می‌دادند «این جنایت فراموش نمی‌شود». آن‌ها همچنین رو پلاکارد نوشته بودند «سیاست‌های آن‌ها به قیمت جان انسان‌ها تمام شد». 

این قطار که از آتن به سمت شهر شمالی «تسالونیکی» حرکت می‌کرد، مملو از دانشجویانی بود که از تعطیلات آخر هفته بازمی‌گشتند. این حادثه خشم عمومی را در یونان برانگیخته است. 

کارگران راه‌آهن هم که همکاران خود را در این سانحه مرگبار از دست داده‌اند، از چهارشنبه برای اعتراض به کاهش هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری ناکافی در زیرساخت‌های ریلی که میراث بحران بدهی یونان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ است، به صورت چرخشی دست از کار می‌کشند.