رویترز: عربستان اسد را برای نشست سران کشورهای عربی دعوت خواهد کرد

یک خبرگزاری آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد رئیس‌جمهور سوریه برای شرکت در نشست آینده سران کشورهای عربی دعوت کند.

رویترز: عربستان اسد را برای نشست سران کشورهای عربی دعوت خواهد کرد

به گزارش گروه بین‌الملل همایش آموزش فناوری نانو، خبرگزاری آمریکایی «رویترز» امروز (یک‌شنبه، دوم آوریل) اعلام کرد که عربستان سعودی قصد دارد از «بشار اسد»، رئیس‌ جمهور سوریه برای شرکت در نشست سران کشورهای عربی که ۱۹ می آینده در ریاض برگزار می‌شود، دعوت کند.

رویترز در گزارش خود نوشت: «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در هفته‌های آینده به دمشق سفر خواهد کرد تا دعوت رسمی از اسد برای شرکت در نشست برنامه‌ریزی شده را ابلاغ کند.

پیش‌تر منابع رسانه‌ای گزارش داده بودند که سوریه و عربستان سعودی پس از گذشت بیش از یک دهه از قطع روابط دیپلماتیک، چند روز پس از افتتاح کنسولگری ریاض در دمشق، برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور به توافق رسیده‌اند.

در پایان ماه گذشته (مارس) وزارت خارجه عربستان آغاز مذاکرات با وزارت خارجه سوریه برای ازسرگیری ارائه خدمات کنسولی را تایید کرد.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع و دفتر کنسولی خود در دمشق را تعطیل کرد.

بسیاری از کشورهای عربی اخیراً خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی شده‌اند؛ عضویت دمشق در این سازمان، در سال ۲۰۱۱ در نتیجه بحران سوریه و جنگ داخلی در آن زمان به حالت تعلیق درآمد.

پایان پیام/.