لندن کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتانیاهو و سوناک را لغو کرد

به دنبال تظاهرات در لندن در بدو ورود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انگلیس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند دولت انگلیس کنفرانس مطبوعاتی مشترک «بنیامین نتانیاهو» و «ریشی سوناک» را لغو کرده است.

لندن کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتانیاهو و سوناک را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل همایش آموزش فناوری نانو، رسانه‌های صهیونیستی ظهر امروز (جمعه) خبر دادند لندن کنفرانس مطبوعاتی مشترک «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس و «بنیامین نتانیاهو» همتای صهیونیست او را لغو کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو با هدف قانع کردن مقامات لندن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران راهی انگلیس شده و اکنون در این کشور حضور دارد.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد نشست مطبوعاتی مشترک نتانیاهو و سوناک از سوی طرف لندنی لغو شده و دفتر نتانیاهو سعی کرده نظر مقامات انگلیسی در خصوص برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک را تغییر دهد.

شبکه صهیونیستی «آی۲۴» نیز خبر داد که علت لغو این کنفرانس مطبوعاتی حضور شمار زیادی معترض در لندن بوده است. طبق این گزارش، پس از ورود نتانیاهو به لندن، ده‌ها تظاهرات‌کننده‌ در کنار خبرنگاران اسرائیلی در محل حضور داشته‌ و علیه نتانیاهو شعار سر داده‌اند.

آی۲۴ اشاره کرد که تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «دیکتاتوری در حال شکل‌گیری»، «دیکتاتوری آغاز شد».

تظاهرات علیه نتانیاهو پس از آن تشدید شد که کابینه رژیم صهیونیستی درصدد تصویب طرحی تحت عنوان «اصلاحات نظام قضایی» برآمد که به نخست‌وزیر این رژیم اختیارات بالایی در دور زدن تصمیمات قضایی علیه خود می‌دهد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی این طرح را ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را اصلاح نظامی قضایی نامیده، از محاکمه فرار کند.

از سوی دیگر، پارلمان رژیم صهیونیستی روز گذشته، قانونی را تصویب کرد که به مشاور قضایی کابینه اجازه عزل نخست‌وزیر و اعلام ناتوانی او در انجام وظایف را نمی‌دهد. طرح این قانون از سوی «اویر کاتس» از اعضای حزب لیکود (حزب نتانیاهو) ارائه شد که به موجب آن مشاور قضایی کابینه اجازه نخواهد داشت عدم توانایی نخست‌وزیری برای انجام مأموریت و کناره‌گیری او را اعلام کند.

به دنبال اتخاذ این سیاست‌ها، تظاهرات گسترده‌ای به مدت سه ماه در اراضی اشغالی فلسطین آغاز شده و روز به روز تشدید می‌شود. مقامات رژیم صهیونیستی به‌ویژه وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس امنیت داخلی این رژیم هر یک به نتانیاهو درباره به خطر افتادن امنیت و تجزیه این رژیم هشدار داده‌اند.

پایان پیام/