54 میلیون سند در فرایند رتبه‌بندی معلمان بررسی شد/ تشکیل کارگروه نظارت بر روند رتبه‌بندی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد، گفت: یکی از مسائل فوری و جاری وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است.

54 میلیون سند در فرایند رتبه‌بندی معلمان بررسی شد/ تشکیل کارگروه نظارت بر روند رتبه‌بندی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش همایش آموزش فناوری نانو، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌‌بندی معلمان اظهار کرد: یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است؛ دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه‌بندی داشت و امروز با آن مواجه هستیم، رتبه‌بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود. *بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شد  صحرایی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان انجام شد.  *هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه‌بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده، یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود. صحرایی اضافه کرد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد. * برای ایجاد تحول باید معلمان همزمان با توسعه فناوری، به‌روز شوند سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به‌روز شود؛ دانش‌‍‌آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به‌روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد. پایان پیام/